یادداشت مهدی وزیربانی

افخمی از رسانه ملی برای دفاع از خودش استفاده کرد

بر کسی پوشیده نیست که سمت و سوی بهروز افخمی چه به لحاظ سیاسی و چه به لحاظ هنری در کدام سبد زرد قرار گرفته است و او با رفتار «تیپیک» روشنفکری بسیار سعی کرد تا خودش را به نوعی در بدنه روشنفکری ایران جا بزند! اما  افخمی هرگز یک «کاراکتر» مستقل نبوده و نیست و حتی به اندازه ایدئولوژیک ترین افراد جرگه سینمای ایران مثل «ابراهیم حاتمی کیا» یا «احمد رضا درویش» حریت نداشته‌است تا بتواند به پشتوانه این مسئله از خودش چهره‌ای قابل هضم برای مردم بسازد

  1. ۴ ماه قبل
  2. ۰
مهدی وزیربانی
نوآوران -

بر کسی پوشیده نیست که سمت و سوی بهروز افخمی چه به لحاظ سیاسی و چه به لحاظ هنری در کدام سبد زرد قرار گرفته است و او با رفتار «تیپیک» روشنفکری بسیار سعی کرد تا خودش را به نوعی در بدنه روشنفکری ایران جا بزند! اما  افخمی هرگز یک «کاراکتر» مستقل نبوده و نیست و حتی به اندازه ایدئولوژیک ترین افراد جرگه سینمای ایران مثل «ابراهیم حاتمی کیا» یا «احمد رضا درویش» حریت نداشتهاست تا بتواند به پشتوانه این مسئله از خودش چهرهای قابل هضم برای مردم بسازد. برنامه ی «هفت» در سری جدیدش خاکستری ترین دوران تاریخ خودش را سپری میکند و در آن که به قول منتقدان سینما هیچ کمکی به سینمای ایران نمی شود و مدام در حال توهین و نشر اکاذیب درباره هنرمندانی است که جریان مسلط سینمای ایران را بهدست دارند و این برای کارگردانی که در سطح یک مجری تنزل پیدا کرده است کمی می تواند درد آور باشد! او که زمانی روشنفکری ایران را ورشکسته خطاب می کند حالا با انتشار فیش حقوقی بسیار تاسف بارش  می رسد و با استفاده از تریبون ملی به خبرنگارانی توهین می کند که رسالت خبری و انعکاس حقیقت برای آنها در شرایط تاسف بار معیشتی روزنامه نگاری در اولویت قرار دارد . رسانه های منتقد دولت تدبیر و امید که همواره در خدمت  افخمی بوده اند و نقش مهمی در هاشور زدن توهینهای مکرر این برنامه را بر عهده دارند و این رسانه با امکانات وسیع همواره در کنار قرار داشته و دارند؛ حالا او به چه چیز شکایت دارد معلوم نیست. در گزارش دو روز گذشته ی روزنامه «نوآوران» گزارشی در این مورد با گپ و گفتهایی که در با «محمود گبرلو» مجری اسبق این برنامه و آقای «احمد طالبی نژاد» منتقد سرشناس سینمای ایران منتشر شد و ما به این مساله پرداختیم وهمینطور  درباره تکذیبیه رسمی برنامه  هفت هم صحبت کردیم آقای افخمی لابد وقت ندارند که روزنامههای اصلاح طلب را ورق بزنند و کسانی هم که در کنار ایشان خبر پراکنی میکنند خبرها را ضد و نقیض به سمع و نظر جنابشان می رسانند که ایشان در زمان مدیریت جشنواره فیلم فجر پرت بودند و جلوی فیلم دلشدگان «علی حاتمی» را برای حضور در جشنواره گرفتند و ایشان چندین سال بعد از مرگ علی حاتمی دست به سینه گرفت و به خاطر این  رفتارعذرخواهی کرد. اما تاریخ قضاوتی دقیق دارد. کارگردان فیلم شکست خورده ی «روباه» باید از روزگار عبرت بگیرد و بیاید در مقابل مردم اعتراف کند که اشتباه پشت اشتباه کنترل اوضاع را از دستش خارج کرده است. دروغ بعدی ایشان در این برنامه این است که کسی به ما زنگ نزد تا درباره این موضوع حرف بزنیم اما خبرنگار بخش سینمایی روزنامه« نوآوران» هم به «مسعود فراستی» زنگ زد و هم به ایشان که هر دو از حرف زدن امتناع کردند. محمود گبرلو در گفتوگو با «نوآوران»  پرده از حقیقتی برداشت که برای آقای افخمی دردناک است. او گفت: «من دقیقهای هفتاد و پنج هزار تومان از برنامه هفت می گرفتم که در یک ضرب و جمع میشود یازده میلیون برای هر برنامه!» آقای افخمی اگر همین را هم بگیرد باید گفت آن کلمه . . .  فرهنگی که از برنامه ایشان به سمع و نظر جوانان ایرانی رسید برازنده خودشان است و بهروز افخمی سالهاست که از جایگاه هنر مردم هاشور خورده است و نشانه اش همین مجری شدن او در یک برنامه معمولی تلویزیونی است. او به هر حال بهتر از هرکسی می داند کجای ماجراست.